Nawigacja Nawigacja

Wyniki sortowane według etykiety: innowacje

Lista artykułów

19.05.2017
Dzięki technologii opracowanej przez Jana Witowskiego, studenta Collegium Medicum UJ, już wkrótce skomplikowane operacje narządów wewnętrznych będę dużo łatwiejsze dla lekarzy.
więcej o Druk 3D rewolucjonizuje medycynę. Przykładem model wątroby stworzony na UJ [video]

Nieśmiertelność już za 30 lat?

10.05.2017
Ray Kurzweil, wpływowy futurolog – człowiek, który trafnie przewidział pojawienie się bezprzewodowego internetu, dziś formułuje kolejną, rewolucyjną wizję przyszłości: od 2045 roku człowiek będzie mógł żyć wiecznie. Bzdury! A może Kurzweil ma jakieś przekonujące argumenty na poparcie swego twierdzenia?
więcej o Nieśmiertelność już za 30 lat?

Jak działa telefon komórkowy?

30.03.2017
Codziennie korzysta z nich niemal każdy. Większość nie wie jednak, jak działają i jakie zjawiska fizyczne stanowią podstawę ich konstrukcji. O zasadach działania telefonu komórkowego opowiada dr Tomasz Kawalec z Instytutu Fizyki UJ.
więcej o Jak działa telefon komórkowy?

Sztuka w smartfonie. Sztuka dla każdego [video]

20.02.2017
Każdy może bez przeszkód zwiedzać i podziwiać dzieła sztuki. Każdy, biorąc także pod uwagę ludzi niewidzących i niesłyszących. Pomocą służy aplikacja OPENArt.
więcej o Sztuka w smartfonie. Sztuka dla każdego [video]

Wybuchowa sprawa

16.02.2017
Naukowiec z UJ zaczyna budowę innowacyjnego urządzenia, które odkrywać będzie w Morzu Bałtyckim groźne dla otoczenia niewybuchy.
więcej o Wybuchowa sprawa

Kodowanie z UJ zmienia świat

09.01.2017
Żyjemy w erze informacji – błyskawicznie podróżującej po całym świecie, przetwarzanej przez nasze komputery i smartfony. Jest ona zwykle poddana kompresji, co wielokrotnie obniża koszt jej przechowywania i przesyłania.
więcej o Kodowanie z UJ zmienia świat

Nowa technologia rozpoznawania autyzmu

13.09.2016
Za pomocą tabletu, z 93 proc. trafnością, można zidentyfikować symptomy autyzmu. Wskazują na to badania Anny Anzulewicz z Instytutu Psychologii UJ i jej współpracowników. Wyniki ich analiz opublikowało czasopismo Scientific Reports.
więcej o Nowa technologia rozpoznawania autyzmu

Heparyna i zagadki krzepnięcia krwi [infografika]

23.01.2016
O odkryciach uniwersyteckich chemików związanych z heparyną, jedną z podstawowych, stosowanych w medycynie, substancji zapobiegających krzepnięciu krwi i problemach związanych z jej późniejszym usuwaniem rozmawiamy z prof. Krzysztofem Szczubiałką.
więcej o Heparyna i zagadki krzepnięcia krwi [infografika]